Under sommaren kan det vara längre svarstider än vanligt hos kundservice. Vi jobbar så snabbt vi kan för att besvara frågor och ärenden på telefon och e-post. Om du inte har ett brådskande ärende ska du mejla oss.
Kom ihåg att du kan göra många ärenden själv via Mina sidor
Andra saker som du kan hitta på vår webbplats är:
- Öppettider för våra verksamheter
Öppettider finner du på varje verksamhets sida. Klicka här för att komma till återvinningscentralens Risslans sida - Klicka här för: Felanmälan angående vatten, avlopp, eller avfallshantering
Observera: Gäller det vattenläckor eller stopp i avlopp inom din egen fastighet så hänvisar vi dig till valfri entreprenör för att åtgärda problemet.
Vid akuta fel: Ring kundservice 0920 25 09 00 - Felanmäla överfull återvinningsstation
- Hur sorterar jag mitt avfall?
- Spol & slamsugning
- Betalning och fakturor
Du kan även hitta fler av våra tjänster och göra mycket själv i Lumires app som du kan ladda ned där appar finns.