
Om du loggar in på Mina sidor kan du ansöka om/beställa:
– Autogiroansökan
– Samgående avfallshämtning
– Ändring av abonnemang
– Anmäl ett trasigt kärl
– Vattemätaravläsning
– Ändring av avfallsabonnemang
– Beställa ägarbytesblankett
– Kolla din vattenförbrukning
– Ändra slamtömning (akuta ärenden tas via telefon till kundtjänst)
Via dessa e-postformulär kommer du snabbt och enkelt i kontakt med oss:
Formuläret ska sändas till Lumire senast 30 april. För att få uppehåll krävs att fastigheten inte nyttjas 15 maj – 15 oktober. Uppehållet gäller max en hämtningsperiod. Vill du ha uppehåll under nästkommande sommar behöver du meddela Lumire på nytt. Grundavgift debiteras även vid uppehåll.
Läs om GDPR och din personliga integritet.
På Luleå kommuns webbplats finns bland annat dessa tjänster:
– Servisansökan
– Servisansökan byggvatten
– Beställning av borttagande av servis
– Inkoppling av kommunalt vatten och avlopp för samfällighetsföreningar
– Tillfälligt vatten
– Ansökan/anmälan om inrättande eller ändring av avloppsanläggning
– Begäran om uppsättning av vattenmätare
Här kan du ladda ned dokument i PDF-format.